• Soul fuel för unga äventyrare – en andaktsbok
Andaktsböcker & bönböcker för barn-Bear Grylls

Soul Fuel för unga äventyrare – En andaktsbok

När du har tro, en positiv inställning och aldrig ger upp, går det att uppnå väldigt mycket i livet. Det är vad Soul Fuel för unga äventyrare handlar om. Det är den sortens bränsle jag själv tar in varje dag för att bli stark och orka vidare. Min tro är som ett redskap i mitt överlevnadskit, som ett eldstål eller ett kraftigt rep. Men den är mycket mer än så. Den är min ryggrad, hjärtat i allting – den största källa till styrka jag har.

I den här boken får du följa med den världskände äventyraren Bear Grylls när han berättar historier från sina många otroliga äventyr. Han kombinerar berättelserna med några av de mest inspirerande bibelorden. Här finns över sjuttio upplyftande berättelser, som är lätta att läsa varje dag, eller varje gång du känner att du behöver lite extra styrka och uppmuntran.

Om författaren:

Bear Grylls är författare till över 90 böcker som har sålt i över 18 miljoner exemplar. Bear har både varit soldat i det brittiska specialförbandet SAS och bestigit Mount Everest, och i sju säsonger var han programledare för serien Extrem överlevnad (Man vs. Wild) på Discovery, innan han började med serien Running Wild with Bear Grylls där han har tagit med världsstjärnor som Julia Roberts, Ben Stiller och t.o.m. president Obama på äventyr i vildmarken. Bear har även varit programledare i sex säsonger för serien The Island with Bear Grylls och You vs Wild för Netflix. Bear är tidernas förste överambassadör för världsscoutorganisationen, en världsomspännande gemenskap bestående av sextio miljoner scouter.