• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan

Användarvillkor

1. Allmänna villkor
Nya Musik tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
All information och villkor på denna sida gäller för köp hos Nya Musik & Missionsbokhandeln AB, Organisationsnummer 556059-8426.
Besöksadress: Oxtorgsgatan 9, Jönköping
Postadress: Mekanikervägen 6, Bankeryd
Tel: 036-169750
E-postadress: info@nyamusik.se

2. Beställning
Beställning av Nya Musik’s produkter kan göras via www.nyamusik.se, e-post eller per telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Beställning är bindande från Nya Musik’s sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Nya Musik förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och avboka den.

3. Priser
Varje vara anges med pris i svenska kronor (SEK) inklusive moms. I kassan ser du det totala priset på dina varor inklusive moms, plus fraktkostnaden.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Angivna priser gäller på lagervaror. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

4. Betalning
Klarna Checkout
Vi erbjuder kortbetalningar via Klarna Checkout. För fullständiga köpevillkor, besök klarna.se

Faktura
Vi erbjuder även att handla mot faktura. via Klarna Checkout. För fullständiga köpevillkor, besök klarna.se

Delbetalning
Via Klarna Checkout erbjuds också delbetalning. För fullständiga köpevillkor, besök klarna.se

Kyrkor/Skolor
Vi erbjuder faktura till kyrkor och skolor. Fakturan ska betalas så att den är Nya Musik tillhanda senast 30 dagar efter fakturadatum.

5. Leveranstid
Vi skickar lagervaror inom 1-3 vardagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Nya Musik kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.
Vi har som mål att skicka dina varor så snabbt som möjligt. Har vi varorna i lager, skickar vi samma dag som vi får in ordern, med undantag lördagar, söndagar och helgdagar.
Saknas någon vara beställer vi hem den omgående. Ser vi att det skulle dröja skickar vi det vi har i lager och placerar resterande varor i en restorder. Varor som placeras i en restorder skickas så snart vi har fått dem i lager igen. Ingen extra frakt tillkommer.

Visar det sig att varan är slut hos vår leverantör meddelar vi detta.
Vi använder oss av Postnord och DHL för att skicka försändelser.
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nya Musik för.
Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.
Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Nya Musik förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Frakten
Frakt om tillkommer på alla beställningar. Fraktkostnad varierar beroende på valt leveranssätt.

8. Garanti
Vi ger dig alltid upp till 3 års garanti mot fabrikationsfel på varor med ett värde av minst 900 kr inom följande kategorier: instrument, mikrofoner, förstärkare, högtalare, mixerbord, effektpedaler.(Gäller ej strängar och rör till förstärkare)
Om du upptäcker eller misstänker ett fel med din köpta vara, hör alltid av dig till oss först. Vi behöver i så fall få undersöka varan på plats i vår butik.
Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under hela garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt
Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget.
Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.
Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:

- En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits av konsumenten.
- Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
- Varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.

Nya Musik förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas eller om skicket på varan skulle vara dåligt. Kunden står själv för returkostnader.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

10. Reklamation
Nya Musik tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Nya Musik och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@nyamusik.se för att informera om reklamationen.

11. Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

12. Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation
Nya Musik reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. E-post
Nya Musik använder kundens e-postadress endast i kontakt med kunden angående orderbekräftelse, leveransinformation och annan eventuell kommunikation angående kundens order. Dessutom har Nya Musik även möjlighet att skicka ett Välkommen tillbaka-mail till kund 3 månader efter lagd order.

15. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.


INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln