• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan

Köpvillkor

Köpvillkor

Betalsätt Privatpersoner


I samarbete med Klarna AB erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt Klarna direkt. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.


Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Ett alternativ är förvalt, men du kan alltid välja vilket sätt du vill betala på.


För mer information och fullständiga villkor, vänligen besök www.klarna.com/se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på www.klarna.com/se.


Vi erbjuder följande betalsätt:

Faktura
Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. Fakturan har en förfallotid på 30 dagar.
Du kan gå direkt till Klarnas hemsida eller app och få information om din faktura. Där kan du också flytta fram förfallodatumet om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid. 


Delbetala
Alla köp som du väljer att delbetala och alla köp med förlängd betaltid (till exempel ”Köp nu, betala i mars”) samlas på en så kallad månadsfaktura. Månadsfakturan skickas vanligtvis via mejl och är dessutom synlig när du loggar in på Klarnas hemsida eller i appen. Det smidiga med månadsfakturan är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad och att du när som helst kan betala in det kvarvarande beloppet för att avsluta delbetalningen. På Klarnas hemsida hittar du fullständiga villkor om delbetalning.

Kortbetalning
Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Det innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Det är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar all hantering av data i den kassalösning vi använder.

När du avslutat din beställning görs en reservation av köpesumman på ditt konto. Pengarna dras först från ditt konto när varorna skickas till dig från vårt lager.

Vid eventuella returer betalas pengarna tillbaka till det betalkort du använde vid köpet.
Om kortbetalningen inte godkänns kommer din beställning att hävas. Kontakta då din bank eller kortleverantör.

Klarna Direkt
Om du har anslutit ditt bankkonto till Klarna kan du använda Klarna Direkt som betalsätt. Det innebär att du betalar i kassan genom att identifiera dig med Mobilt BankID. När din beställning skickas från lagret får du ett mejl från oss om att vi drar pengarna från ditt konto inom en till tre dagar. Om vi inte kan dra pengarna från ditt konto skickar vi en faktura via mejl istället.

Betalsätt Kyrkor/skolor

Förutom ovanstående betalsätt erbjuder vi även faktura till kyrkor och skolor. Fakturan ska betalas så att den är Nya Musik tillhanda senast 30 dagar efter fakturadatum.
 

Leveranser och retur

Leveranssätt och fraktkostnad för privatpersoner

Vi använder oss av Postnord för leveranser till privatpersoner

- Postnord - Till din postlåda, 39kr
Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.

- Postnord - Hämta hos ombud, 39kr
Paketet levereras till det Postnord-ombud som ligger närmast din adress. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den. Leveransen finns hos ombudet i max en vecka men går att förlänga via PostNord App.
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

- Postnord  - Hemleverans, 59kr
Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll (välj tidsfönster). Du notifieras i PostNord App och via sms/email och kan välja dag och tid för din leverans och om du vill få ditt paket levererat utanför din dörr eller till PostNords serviceställe. Följ ditt paket i realtid, via kartfunktion, information om leveranstid samt antal stopp före dig.

- Hämta hos Nya Musik
Välj ”Hämta hos Nya Musik” om du vill hämta din beställning i vår butik på Oxtorgsgatan 9 i Jönköping. Visa upp din orderbekräftelse tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut din beställning.

Leveranssätt och fraktkostnad för kyrkor och skolor

För kyrkor och skolor använder vi oss av Postnord för leveranser. 

- Postnord - Till din postlåda 39kr
Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.

- Postnord - Hämta hos ombud 39kr
Paketet levereras till det Postnord-ombud som ligger närmast din adress. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den. Leveransen finns hos ombudet i max en vecka men går att förlänga via PostNord App.
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

- Postnord - Utkörning 39kr
Postnord kör ut paketet till din leveransadress. Observera att det måste finnas någon på plats vardagar mellan kl. 8.00-16.00.

- Hämta hos Nya Musik

Välj ”Hämta hos Nya Musik” om du vill hämta din beställning i vår butik på Oxtorgsgatan 9 i Jönköping. Visa upp din orderbekräftelse tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut din beställning.

Transportskador

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nya Musik för.

Om du vid mottagandet, mot förmodan, skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

Ångerrätt/Returer

- Ångerrätt
Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.

Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:

- En förseglad ljud- eller bildupptagning och förseglingen har brutits av konsumenten.
- Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
- Varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.

- Returer
Om du ångrar ditt köp och vill returnera en vara till oss står du som kund för returfrakten. Gör på följande sätt:

  • Alla returer ska skickas till följande adress:

Nya Musik
Mekanikervägen 6
564 35 Bankeryd

  • Packa varan väl. Har du kvar originalförpackningen går det fint att använda den.
  • Ange ditt ordernummer. Det underlättar för oss när returen når oss.
  • Använde du Klarna som betalsätt vid ditt köp justerar vi beloppet hos Klarna i samband med att vi har fått din retur till oss.
  • Har du beställt som kyrka/skola gör vi en kreditfaktura på returnerad vara.

- Felleverans och reklamationer
Om du har fått en defekt/skadad vara, eller vi har plockat fel, kontakta vår kundtjänst på mail info@nyamusik.se eller telefon 036-16 97 50. Vi skickar rätt vara till dig eller ersättningsvara om varan är defekt/skadad. I detta fall står vi för fraktkostnaden. Vi bifogar även returfraktsedel.

- Återbetalningar
Sker enligt villkoren från Klarna. För mer info besök Klarna/villkor.

Användarvillkor

1. Allmänna villkor

Nya Musik tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
All information och villkor på denna sida gäller för köp hos Nya Musik & Missionsbokhandeln AB, Organisationsnummer 556059-8426.
Besöksadress: Oxtorgsgatan 9, Jönköping
Postadress: Mekanikervägen 6, Bankeryd
Tel: 036-169750
E-postadress: info@nyamusik.se

2. Beställning
Beställning av Nya Musik’s produkter kan göras via www.nyamusik.se, e-post eller per telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Beställning är bindande från Nya Musik’s sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Nya Musik förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och avboka den.

3. Priser
Varje vara anges med pris i svenska kronor (SEK) inklusive moms. I kassan ser du det totala priset på dina varor inklusive moms, plus fraktkostnaden.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Angivna priser gäller på lagervaror. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

4. Betalning
Klarna Checkout
Vi erbjuder kortbetalningar via Klarna Checkout. För fullständiga köpevillkor, besök klarna.se

Faktura
Vi erbjuder även att handla mot faktura. via Klarna Checkout. För fullständiga köpevillkor, besök klarna.se

Delbetalning
Via Klarna Checkout erbjuds också delbetalning. För fullständiga köpevillkor, besök klarna.se

Kyrkor/Skolor
Vi erbjuder faktura till kyrkor och skolor. Fakturan ska betalas så att den är Nya Musik tillhanda senast 30 dagar efter fakturadatum.

5. Leveranstid
Vi skickar lagervaror inom 1-3 vardagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Nya Musik kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.
Vi har som mål att skicka dina varor så snabbt som möjligt. Har vi varorna i lager, skickar vi samma dag som vi får in ordern, med undantag lördagar, söndagar och helgdagar.
Saknas någon vara beställer vi hem den omgående. Ser vi att det skulle dröja skickar vi det vi har i lager och placerar resterande varor i en restorder. Varor som placeras i en restorder skickas så snart vi har fått dem i lager igen. Ingen extra frakt tillkommer.

Visar det sig att varan är slut hos vår leverantör meddelar vi detta.
Vi använder oss av Postnord och DHL för att skicka försändelser.
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nya Musik för.
Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.
Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Nya Musik förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Frakten
Frakt om tillkommer på alla beställningar. Fraktkostnad varierar beroende på valt leveranssätt.

8. Garanti
Vi ger dig alltid upp till 3 års garanti mot fabrikationsfel på varor med ett värde av minst 900 kr inom följande kategorier: instrument, mikrofoner, förstärkare, högtalare, mixerbord, effektpedaler.(Gäller ej strängar och rör till förstärkare)
Om du upptäcker eller misstänker ett fel med din köpta vara, hör alltid av dig till oss först. Vi behöver i så fall få undersöka varan på plats i vår butik.
Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under hela garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt
Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget.
Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.
Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:

- En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits av konsumenten.
- Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
- Varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.

Nya Musik förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas eller om skicket på varan skulle vara dåligt. Kunden står själv för returkostnader.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

10. Reklamation
Nya Musik tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåf. en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Nya Musik och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@nyamusik.se för att informera om reklamationen.

11. Outlösta paket
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

12. Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation
Nya Musik reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.


INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln