• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan

Leverans och returer

Leveranssätt och fraktkostnad för privatpersoner

Vi använder oss av Postnord för leveranser till privatpersoner

- Postnord - Till din postlåda, 39kr
Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.

- Postnord - Hämta hos ombud, 39kr
Paketet levereras till det Postnord-ombud som ligger närmast din adress. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den. Leveransen finns hos ombudet i max en vecka men går att förlänga via PostNord App.
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

- Postnord  - Hemleverans, 59kr
Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll (välj tidsfönster). Du notifieras i PostNord App och via sms/email och kan välja dag och tid för din leverans och om du vill få ditt paket levererat utanför din dörr eller till PostNords serviceställe. Följ ditt paket i realtid, via kartfunktion, information om leveranstid samt antal stopp före dig.

- Hämta hos Nya Musik
Välj ”Hämta hos Nya Musik” om du vill hämta din beställning i vår butik på Oxtorgsgatan 9 i Jönköping. Visa upp din orderbekräftelse tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut din beställning.

Leveranssätt och fraktkostnad för kyrkor och skolor

För kyrkor och skolor använder vi oss av Postnord för leveranser. 

- Postnord - Till din postlåda 39kr
Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.

- Postnord - Hämta hos ombud 39kr
Paketet levereras till det Postnord-ombud som ligger närmast din adress. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den. Leveransen finns hos ombudet i max en vecka men går att förlänga via PostNord App.
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

- Postnord - Utkörning 39kr
Postnord kör ut paketet till din leveransadress. Observera att det måste finnas någon på plats vardagar mellan kl. 8.00-16.00.

- Hämta hos Nya Musik

Välj ”Hämta hos Nya Musik” om du vill hämta din beställning i vår butik på Oxtorgsgatan 9 i Jönköping. Visa upp din orderbekräftelse tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut din beställning.

Transportskador

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nya Musik för.

Om du vid mottagandet, mot förmodan, skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

Ångerrätt/Returer

- Ångerrätt
Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.

Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:

- En förseglad ljud- eller bildupptagning och förseglingen har brutits av konsumenten.
- Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
- Varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.

- Returer
Om du ångrar ditt köp och vill returnera en vara till oss står du som kund för returfrakten. Gör på följande sätt:

  • Alla returer ska skickas till följande adress:

Nya Musik
Mekanikervägen 6
564 35 Bankeryd

  • Packa varan väl. Har du kvar originalförpackningen går det fint att använda den.
  • Ange ditt ordernummer. Det underlättar för oss när returen når oss.
  • Använde du Klarna som betalsätt vid ditt köp justerar vi beloppet hos Klarna i samband med att vi har fått din retur till oss.
  • Har du beställt som kyrka/skola gör vi en kreditfaktura på returnerad vara.

- Felleverans och reklamationer
Om du har fått en defekt/skadad vara, eller vi har plockat fel, kontakta vår kundtjänst på mail info@nyamusik.se eller telefon 036-16 97 50. Vi skickar rätt vara till dig eller ersättningsvara om varan är defekt/skadad. I detta fall står vi för fraktkostnaden. Vi bifogar även returfraktsedel.

- Återbetalningar
Sker enligt villkoren från Klarna. För mer info besök Klarna/villkor.


INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln