En paketikon som indikerar att du kommit till företagets informationssida kring leverans & returer.

Leverans & returer

Frakt och retur är viktiga delar av din köpupplevelse, och vi vill att du ska känna dig trygg och nöjd med dessa processer hos oss. I denna policy informerar vi om hur våra frakt- och returrutiner fungerar. Vi beskriver också dina rättigheter vid returer och byten samt hur du går tillväga för att utnyttja dem.

Leveranssätt & fraktkostnad för privatpersoner

Vi använder oss av Postnord för leveranser till privatpersoner

Postnord Varubrev - Till din postlåda, 39 kr

Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.

PostNord Service Point - Hämta hos ombud, 39 kr

Paketet levereras till ditt valda Postnord-ombud. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den. Leveransen finns hos ombudet i max en vecka men går att förlänga via PostNord App. Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

Postnord MyPack Home - Hemleverans, 79 kr

Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll (välj tidsfönster). Du notifieras i PostNord App och via sms/email och kan välja dag och tid för din leverans och om du vill få ditt paket levererat utanför din dörr eller till PostNords serviceställe. Följ ditt paket i realtid, via kartfunktion, information om leveranstid samt antal stopp före dig.

Hämta hos Nya Musik, 0 kr

Välj ”Hämta hos Nya Musik” om du vill hämta din beställning i vår butik på Oxtorgsgatan 9 i Jönköping. Vi meddelar dig när din beställning är klar att hämtas.

Leveranssätt & fraktkostnad för kyrkor & skolor

För kyrkor och skolor använder vi oss av Postnord för leveranser.

Postnord Varubrev - Till din postlåda, 39 kr

Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.

PostNord Service Point - Hämta hos ombud, 59 kr (- 50 kg),  99 kr (50+ kg)

Paketet levereras till ditt valda Postnord-ombud. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den. Leveransen finns hos ombudet i max en vecka men går att förlänga via PostNord App. Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

Postnord Parcel - Utkörning, 59 kr (- 50 kg), 99 kr (50+ kg)

Postnord kör ut paketet till din leveransadress. Observera att det måste finnas någon på plats vardagar mellan kl. 8.00-16.00.

Hämta hos Nya Musik, 0 kr

Välj ”Hämta hos Nya Musik” om du vill hämta din beställning i vår butik på Oxtorgsgatan 9 i Jönköping. Vi meddelar dig när din beställning är klar att hämtas.

Ångerrätt/Returer

Ångerrätt

Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.

Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:

  • En förseglad ljud- eller bildupptagning och förseglingen har brutits av konsumenten.
  • Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
  • Varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.

Returer/återbetalningar

Om du ångrar ditt köp och vill returnera en vara till oss står du som kund för returfrakten. Gör på följande sätt:

  • Alla returer ska skickas till följande adress:
    Nya Musik, Mekanikervägen 6, 564 35 Bankeryd
  • Packa varan väl. Har du kvar originalförpackningen går det fint att använda den.
  • Ange ditt ordernummer. Det underlättar för oss när returen når oss.
  • Använde du något av betalsätten Swish, faktura (Klarna), kortbetalning eller direktbetalning vid ditt köp justerar vi beloppet via Nets i samband med att vi har fått din retur till oss.
  • Har du beställt som kyrka gör vi en kreditfaktura på returnerad vara.

Felleverans och reklamationer

Om du har fått en defekt/skadad vara, eller vi har plockat fel, kontakta vår kundtjänst på mail info@nyamusik.se eller telefon 036-16 97 50. Vi skickar rätt vara till dig eller ersättningsvara om varan är defekt/skadad. I detta fall står vi för fraktkostnaden. Vi bifogar även returfraktsedel.

Transportskador

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nya Musik för.

Om du vid mottagandet, mot förmodan, skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få inspirerande nyheter och exklusiva erbjudanden direkt i din inbox! Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och bli först med att ta del av de senaste nyheterna, tipsen och kampanjerna.

Företagets logotyp som används i sidhuvudet.

Välkommen till Nya Musik

Hos oss hittar du böcker från alla kristna bokförlag, biblar, musik och noter samt presenter för hela livet.

Hitta till oss:

En kart symbol som indikerar adressen till företaget. Besöksadress butiken

Oxtorgsgatan 9, Jönköping

En symbol av en klocka som indikerar öppettiderna för företaget. Öppettider butiken

Måndag-fredag
10.00-18.00
Lunchstängt: 13.00-14.00

Lördag
10.00-14.00

Följ oss på

Trygg frakt & betalning

Logotyp för företagets betalleverantör Nets.
Logotyp för företagets fraktleverantör Postnord.

Copyright © 2025 Nya Musik | CookiesSitemap