• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan
  • Hem
  • Böcker
  • Är det verkligen rimligt? – kristen tro och samkönad sexualitet
Etik-Ed Shaw

Är det verkligen rimligt? – Kristen tro och samkönad sexualitet

Art. nr: 410493

    I webblager. Vi skickar inom 1-3 vardagar.

    135,00 kr
    • Snabba leveranser
    • Personlig service
    • Över 5000 artiklar
    Dela:
    457A4241-B820-406B-9167-C26B27BF088FCreated with sketchtool.1A046288-8442-4F7F-B65F-1304429FE643Created with sketchtool.

    Det är lätt att säga att Bibeln är tydlig när den talar om samkönad sexualitet, men är detta realistiskt? Är det inte orealistiskt och orättvist mot dem som kämpar med denna fråga? Ed Shaw upplever själv samkönad attraktion. I denna bok delar han ärligt med sig av sin smärta gällande dessa frågor men visar samtidigt att lydnad mot Jesus är det enda sättet att leva livet fullt ut.

    Shaw visar hur Bibelns undervisning ter sig orimlig på grund av en rad olika felsteg som kyrkan ofta har tagit i sin förståelse av det kristna livet. Vi har formats av världen omkring oss. Det är angeläget att vi omprövar de värderingar som driver vårt lärjungaskap.

    Vi har så ofta fått Jesu väg att framstå som ett dåligt alternativ. Bara genom att återvända till evangeliecentrerat lärjungaskap kan vi se och uppskatta att livet i Kristus är det bästa sättet att leva - oavsett vem vi attraheras av.

     

    “Ed Shaw skriver ärligt och självutlämnande, men också med värme och humor, om en av vår tids allra hetaste frågeställningar. Under resans gång lyckas han inte bara visa kraften i den världsbild som ligger till grund för den bibliska sexualetiken – han ger också ett antal viktiga utmaningar till den evangelikala kristenheten i stort. Läs boken med ett öppet sinne och låt Shaws utmaningar leda till praktisk handling!” - Olof Edsinger, Teolog, författare och generalsekreterare för Svenska Evangeliska Alliansen

    "Ed Shaw skriver med en pastors insikt, en profets mod, en sann lärjunges integritet och en väns värme. Detta är en enormt viktig bok med ett avgörande budskap till hela Kristi församling." - Sam Allberry, författare till Är Gud anti-gay?

    INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

    Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln