• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan
  • Hem
  • Böcker
  • Alla vill till himlen men få vill ju dö
Biografier & livsberättelser-Staffan Hellström

Alla vill till himlen men få vill ju dö

Art. nr: 409543

    I webblager. Vi skickar inom 1-3 vardagar.

    69,00 kr
    • Snabba leveranser
    • Personlig service
    • Över 5000 artiklar
    Dela:
    457A4241-B820-406B-9167-C26B27BF088FCreated with sketchtool.1A046288-8442-4F7F-B65F-1304429FE643Created with sketchtool.

    Alla vill till himlen men få vill ju dö

    Vad skulle du göra om du inte var rädd för att dö?

    Hösten 2017 får Staffan Hellström besked om spridd (och därmed obotlig) lungcancer. Ända sedan dess har han fått livsförlängande åtgärder, vad som kallas palliativ behandling. Följ med på hans personliga resa med dåliga besked, dödsångest, rädsla, tro och hopp. Utifrån sin egen situation lyfter Staffan viktiga frågor om tankar kring liv, död, rädsla för döden, och tro.

    Om döden inte är slutet vad gör det med min rädsla? Vad man egentligen känner inför döden blir nog inte tydligt förrän man står öga mot öga med den. 

    Det är bland alla dessa frågetecken och mörka moln som den kristna tron i över 2000 år gett hopp, ljus och tröst. Inte som ett kaxigt rop: Jag är inte rädd för att dö! Utan mer som en vilsam förtröstan om att bli omhändertagen av Gud efter döden. Hur mycket påverkar vår naturliga rädsla för döden våra liv?

    Att få besked om att man troligtvis snart ska dö var svårt, men hade varit så mycket svårare utan min kristna tro. Där föddes tanken om denna bok, som främst riktar sig till icke kyrkvana. Min förhoppning är att min berättelse och mina erfarenheter kan hjälpa någon att stanna upp och tillåta sig att tänka på de riktigt stora frågorna om döden, livet, tron och evigheten. Förhoppningsvis kan den också trösta och hjälpa någon i en liknande situation. Att den påminner redan troende om vilken skatt tron på Jesus är, ser jag som en bonus.

    En lättläst bok som är tänkt att kunna användas i evangelisation och samtal. En bok att sätta i handen på grannar och vänner som ännu inte har en tro.

    Staffan Hellström är 55 år och gift med Marita. Tillsammans har de tre vuxna döttrar. Staffan har arbetat som pastor inom Pingströrelsen hela livet. Alla vill till himlen men få vill ju dö är hans andra bok. 2019 kom hans första bok Vad skulle du göra om du inte var rädd (Sjöbergs förlag) som handlar om den förändringsresa hans församling genomgått.

    INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

    Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln