• Noter
  • Thirst - noter
Gospel-Solid Gospel

Thirst - Noter

Noterna till Solid Gosple - Thirst!

En av Sveriges absolut mest populära gospelkörer, 10-årsjubilerande Solid Gospel från Göteborg, släpper nu sin tredje skiva och det här är svensk gospel när den är som allra bäst.

Den nya skivan, "Thirst" är inspelad live på den välkända jazzklubben Nefertiti i Göteborg.
    Det som gör "Thirst" extra speciell och intressant är att allt material på plattan är nyskrivet, vilket känns väldigt fräscht och materialet passar kören som hand i handske.
    Producenterna Ulf Nomark och Peter Lundbäck har lyckats hitta ett sound som bevarar det genuina i svart, amerikansk gospel samtidigt som "Thirst" känns både nyskapande och rykande aktuell.
    Detta är en skiva som passar lika bra på dansgolvet på någon klubb, som kyrkan!

Solid Gospel startade på musikhögskolan i Göteborg, men består för den skull inte bara av musikstuderande. I centrum för körens framträdande står det kristna budskapet och körens medlemmar kommer från många olika sammanhang och samfund, vilket skapar en härlig dynamik.

Mycket intensiv gospel utlovas!

1. Interlude
    2. I feel like praising