Gospel/Soul/R&B-The Master's Voice

Kingdom Come EP - CD

I webblager. Vi skickar inom 1-3 arbetsdagar

The Master's voice jubilerar och släpper ny musik!

Gospelkören The Master's voice bildades för 30 år sedan på musikhögskolan i Stockholm och är i dag en av Sveriges mest etablerade körer. Kören består av 21 körmedlemmar och leds av Stefanie Tydén.
    I år (2018) firar TMV 30-årsjubileum genom att släppa ny, mycket efterlängtad musik. EPn KINGDOM COME släpps den 5/10 och kören ger en stor jubileums/releasekonsert i Norrmalmskyrkan, Stockholm den 6/10. Körens önskan är att sprida evangeliets livsförvandlande budskap och uppmuntra människor genom sin musik. Första sången från skivan - BE BRIGHT, med ett hoppfullt budskap om att vara ljus i den här världen, är ett tydligt exempel på detta.

Om KINGDOM COME:
    KINGDOM COME är första studioinspelningen från kören sedan 2005 och innehåller fem nyskrivna sånger. Tre av sångerna är skrivna av körmedlemmarna Jonatan Alfredsson (pianist och producent) och Liselotte Östblom och övriga två ssånger av de etablerade gospelartisterna Samuel Ljungblahd och Evelina Gard. KINGDOM COME är ett bevis på att svensk gospel mår väldigt bra! I en värld där många väljer att basera sin repertoar på covers är det nyskrivna materialet väl värt att uppmärksamma. Materialet spelades in live i våras med fullt kompband och blåssektion för att verkligen fånga körens live-energi och det otroliga sväng som uppstod. The Master'sa voice är en kör som ger allt när de sjunger och det är omöjligt att inte dras med.

Produktion:
    EPn är arrangerad och producerad av kapellmästaren Jonathan Alfredsson och körledaren Stefanie Tydén.
    Mixad av: Tobias Grenholm
    Mastring: Vinnie Alibrandi från Franklin, Tennessee. Alibrandi har tidigare jobbat med flera stora gospelartister så som Smokie Norful, Donald Lawrence, CeCe Winans och Richard Smallwood. Inspelad i: Rockatown Studio och Nox Studio.