Equmenia-Inspiration Drama - 10 dramapass för ungdomar och uppåt

Inspiration Drama - 10 dramapass för ungdomar och uppåt

I webblager. Vi skickar inom 1-3 arbetsdagar

Det här dramamaterialet är främst till för dig som ärledare för unga från 13 år och uppåt, men du kan såklart prova det med yngrebarn också. Övningarna kan då behöva anpassas efter barnens ålder och mognad.Här finns 10 dramapass redo att användas hur du vill, för vilken grupp du vill–konfirmation, scout, Puls, kör, tonår, på läger eller församlingsdagar. Somenstaka aktiviteter, som längre projekt eller som valfria seminarier. Det ärockså till för dig som vill starta en dramagrupp i din förening. Använd de härpassen som din första terminsplanering, om du vill, eller börja med detta ochlägg till egna pass efter dessa tio.

Equmenia vill skapa mötesplatser där barn och unga växeri gemenskap med varandra och Jesus. Vi vill, inspirerade av Jesu liv, erbjudagränsöverskridande, öppna och jämlika gemenskaper där precis alla är välkomna.Drama ger oss en fantastisk möjlighet att utöva detta ännu mer. Vi ges chansenatt prova oss fram utan krav på prestation.

Materialet är framtaget av Sara Wallin som har arbetatsom drama-ledare och ungdomsledare och är engagerad ideellt i Equmenia.

A5-format, 52 sidor.