• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan
Tro & vägledning-Costi W. Hinn

Mer än en läkare

Art. nr: 408096

    I webblager. Vi skickar inom 1-3 vardagar.

    229,00 kr
    • Snabba leveranser
    • Personlig service
    • Över 5000 artiklar
    Dela:
    457A4241-B820-406B-9167-C26B27BF088FCreated with sketchtool.1A046288-8442-4F7F-B65F-1304429FE643Created with sketchtool.

    Våra hjärtan, våra kroppar och vår värld är i desperat av helande. Oavsett om vi upplever fysisk, känslomässig eller ekonomisk trasighet, vänder vi oss med rätta till Jesus i hopp om att han ska svara på våra böner. Men hur passar helande in i Guds vilja, speciellt om bönesvaret uteblir? Och hur gör vi för att inte falla i fällan att söka Gud för vad han kan göra för oss, och inte för den han verkligen är?

    I denna bok ger författaren och pastorn Costi Hinn klarhet om Jesus och hans helandetjänst genom genomtänkta svar och bibliska sanningar. När Costi växte upp, i en av världens ledande troshelande-dynastier, bevittnade han sorgligt nog att människor sökte mer efter helande än efter Läkaren.

    Med fängslande berättelser – som börjar med det livliga minnet från natten då han upptäckte sin sons cancerdiagnos – packar Costi empatiskt upp de skiktande känslor och frågor vi har om Gud och hans helandekraft. Dessutom ger han praktiska råd som hjälper oss att lära känna Jesus på ett djupare plan.

    Med en mild klarhet och biblisk visdom förklarar Costi hur man ber om helande samtidigt som man underordnar sig Guds suveränitet, navigerar i tuffa samtal om ämnet och håller fast vid tron även i de mest smärtsamma prövningar. I stället för att vi ska jaga den Jesus vi vill ha, kommer denna hoppfulla och uppmuntrande bok att vägleda oss till att upptäcka den Jesus vi verkligen behöver.

    Röster om boken

    Min vän Costi Hinn har skrivit ännu en oerhört viktig bok. Han riktar vårt fokus inte bara mot vad Jesus kan göra för oss utan mot vem Jesus verkligen är. [...] Det yttersta helandet får vi i uppståndelsen, och det väntar alla dem som känner honom. Må våra hjärtan flöda över av tacksamhet när han väljer att hela här och nu, men må vårt yttersta hopp vila i det blodköpta eviga helande som är hans orubbliga löfte.

    – randy alcorn, författare till if god is good, happiness och heaven

    I Mer än en läkare ger pastor Hinn oss grundliga och övertygande skäl till varför Gud inte alltid helar, och samtidigt de bästa skäl till varför Kristus alltid är att lita på när miraklet inte sker. Jag ger denna starka bok en rejäl tummen upp!

    – joni eareckson tada, joni och vänner inter­national disability center

    Om författaren

    costi w. hinn, pastor och författare, brinner för att predika evangliet och betjäna församlingen. Han har en master i teologi från Midwestern Baptist Theological Seminary och har skrivit flera böcker. Han har grundat For the Gospel och driver podden med samma namn. Costi och hans fru Christyne har fyra barn och bor i Arizona, USA.

    INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

    Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln