Tro & vägledning-Alisa Childers

Ett annat evangelium?

Alisa Childers trodde aldrig att hon skulle ifrågasätta sin kristna tro. Hon växte upp i ett kristet hem, där hon hade sett sin mamma och pappa mätta de hungriga, klä de hemlösa och älska de utstötta. Hon hade sett Gud verka och hade sedan vigt sitt eget liv åt att leda lovsång, som medlem i det populära kristna bandet ZOEgirl. Allt detta utmanades i grunden när hon träffade en progressiv pastor, som beskrev sig själv som ”hoppfullt agnostisk”.

Boken beskriver den intellektuella resa som Alisa gjorde under flera år när hon brottades med en rad frågor som berörde kärnan i den kristna tron. Efter att allt hon någonsin trott om Gud, Jesus och Bibeln hade plockats isär befann hon sig på randen till förtvivlan . . . tills Gud räddade henne och hjälpte henne att bygga upp sin tro igen, en solid tegelsten i taget.

ALISA CHILDERS är hustru, mamma, författare, bloggare, talare och lovsångsledare. Hon var tidigare medlem i och spelade in skivor tillsammans med gruppen ZOEgirl. Hon är en populär talare på kristna konferenser med teman som apologetik och kristen omvärldsanalys. Alisas texter har publicerats i The Gospel Coalition, The Christian Post, Crosswalk, The Stream, For Every Mom och Decision magazine. Du kan läsa mer om Alisa på alisachilders.com.