• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan
  • Hem
  • Böcker
  • Kategorier
  • Kyrkans återkomst - inte om, utan hur
Tro & vägledning-Kjell-Axel Johanson

Kyrkans återkomst - Inte om, utan hur

Art. nr: 408399

    I webblager. Vi skickar inom 1-3 vardagar.

    159,00 kr
    • Snabba leveranser
    • Personlig service
    • Över 5000 artiklar
    Dela:
    457A4241-B820-406B-9167-C26B27BF088FCreated with sketchtool.1A046288-8442-4F7F-B65F-1304429FE643Created with sketchtool.

    Vi befinner oss mitt i den perfekta stormen, den största kombinationen av utmaningar som mänskligheten mött på mycket länge. Det handlar om stora politiska förändringar över hela världen, om etiska värderingar som förändras dramatiskt och om förföljelse av religiöst oliktänkande som ökar.

    Plötsligt har troende i västvärlden hamnat i ett dilemma – att tvingas välja mellan att följa Jesus på det sätt som kristna under alla tider gjort, eller att omdefiniera sina värderingar för att inte bli starkt marginaliserade eller ifrågasatta. Vad var det som hände? Begrepp som frihet, kärlek, respekt för andra och mångfald har framgångsrikt omdefinierats av nya aktörer på ett sätt som är en kopiering från de mest fruktade reaktionära regimerna i världen. Utvecklingen drivs på i en rasande fart av bl a media, samtidigt som politiker och en del kyrkliga ledare följer efter.

         Men det finns samtidigt en annan och mycket spännande verklighet; Gud leder sin församling med kraft och på ett helt nytt sätt som förvånar bekännande kristna, men som också oroar och skrämmer församlingens värsta fiender. Gud har alltid vänt motstånd och förföljelse till välsignelse för dem som följer Honom. Frågan är inte om Kyrkan kommer att överleva motståndet, utan hur.

     

    Boken visar på utmaningar som vi måste inse ligger framför. Men den signalerar också en glasklar tro på att Gud, under alla omständigheter, bygger sin församling och förverkligar sina syften. Det här är en bok som jag rekommenderar till eftertänksam läsning. 

    Hans Jansson, pastor och författare

    Gud är historiens och kyrkans Herre. Med profetisk skärpa målar Kjell Axel Johanson upp den bilden genom historien och vår samtid, med blicken mot framtiden.

    Hans Wolfbrandt, kyrkoherde i Lysekils pastorat

    Till alla som vill se en församling som är trogen evangeliet och samtidigt påverkar sin samtid. Jag lägger ifrån mig boken med en ännu större tro och förväntan på vad Gud ska göra genom sin församling i den tid som ligger framför. 

    Niclas Ljung, pastor och föreståndare 

    Immanuelskyrkan Malmö

     

    Kjell Axel Johanson är välkänd som pastor och har bland annat varit Sverigeansvarig för Örebromissionen (numera EFK) och nationell ledare för New Wine. För närvarande arbetar han i Woodlands Church, Texas. Han och hans fru Vivi-Ann bor utanför Örebro.

    INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

    Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln