• Snabba leveranser
  • Personlig service
  • Över 5000 artiklar
Kyrksidan
  • Hem
  • Böcker
  • Ett brinnande folk
Tro & vägledning-Micael Lathinen

Ett brinnande folk

Art. nr: 409480

    I webblager. Vi skickar inom 1-3 vardagar.

    99,00 kr
    189,00 kr
    • Snabba leveranser
    • Personlig service
    • Över 5000 artiklar
    Dela:
    457A4241-B820-406B-9167-C26B27BF088FCreated with sketchtool.1A046288-8442-4F7F-B65F-1304429FE643Created with sketchtool.

    Vi lever i den absolut sista tiden innan Jesus kommer tillbaka. Vi ser alla tidstecken och vi står nu i den största väckelsen världen någonsin har sett. Samtidigt ser vi ett avfall, som Bibeln också talar om. Många somnar in och elden slocknar. Ivern avtar bland många troende och en falsk och mänsklig ekumenik sprids som en orkanvind genom kristenheten.

    Men Gud har tänt en eld. Vill du vara med i värmen, vill du vara med i elden? Vill du tillhöra det brinnande folket?

    ”Jag skriver om den helige Ande, och om mina erfarenheter av ett liv tillsammans med Gud. Jag har skrivit boken på flyg, i bilar på missionsfälten, ensam i de norrländska lappmarkerna och hemma i min soffa. Jag hoppas och tror att boken ska dra dig närmare Jesus och ge dig en förnyad förståelse för hur den helige Ande verkar.” 

     

    Micael Lahtinen är en förkunnare och missionär som predikat evangeliet under mer än två decennier. Hans hjärta brinner för de onådda folken, där han verkat i helandekampanjer och Jesusfestivaler i alla världsdelar och fått se tusentals människor få sina liv förvandlade. Han har även varit en pionjär inom kristen tv i Sverige och Norge, men även i USA. Micael undervisar ofta på bibelskolor, ledarseminarier och konferenser i olika sammanhang och önskar att få se ett folk som flödar i Andens nådegåvor.

     

    "En sådan klar och tydlig undervisning om Andens gåvor har jag sällan, om ens aldrig, läst!”

    Simon Ådahl, artist och evangelist

     

    ”Vad kan väl vara viktigare i dessa dagar än att vi fördjupar vår relation med den helige Ande? Läs och förbered dig på att bli en brinnande lärjunge till Jesus.”

    Lennart och Carolina Torebring, WAO Church Stockholm

     

    ”Den unikt personliga skrivformen ger upplevelsen av att sitta i en soffa och resonera med Micael. Man fastnar i texten och vill höra fler spännande förklaringar omkring det andliga, från en man som upplevt förvandlingen. Helt underbar läsning!"

    Rickard Lundgren, inspiratör, missionär och församlingsplanterare för Gå ut mission och Equmeniakyrkan

    INSPIRERANDE NYHETER OCH ERBJUDANDEN!

    Prenumerera på nyhetsbrevet från Bokhandeln